‘Ben blij met elk verkocht boek’

WIERDEN – Om ervoor te zorgen dat mensen hun lokale boekwinkel niet vergeten in deze coronatijd heeft Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse boek (CPNB) de grote campagne #steunjeboekhandel opgezet. Met berichten op sociale media, grote advertenties in de kranten en radiospotjes worden mensen erop gewezen dat ze nog steeds bij hun vertrouwde boekhandel kunnen bestellen. John Reterink van boek- en kantoorvakhandel Reterink staat helemaal achter de actie en merkt de positieve gevolgen. “Het is een goede campagne en ik merk zeker dat meer mensen boeken bestellen via de website.”

‘Ik moet helemaal tevreden zijn’

WIERDEN – De verhalen liggen op straat, dacht Jan van der Kolk toen hij in november 2020 begon met een podcast met deze titel. Inmiddels is hij zeven afleveringen verder, waarvan de laatste over Enter. “Ik loop ergens over straat, bijvoorbeeld in Wierden, dan kom ik iets tegen dat mijn interesse wekt. Vervolgens ga ik op zoek naar het verhaal daarachter. Met deze podcast wil ik mensen meer vertellen over de geschiedenis van hun eigen dorp. Die steen aan de Kruissteenweg-Eerste Esweg loop je misschien vaak voorbij. Maar wat is het verhaal erachter? Want die steen ligt daar niet zomaar.”